Functioneel Applicatiebeheer HiX
Geschreven door: Care Effect
Consultants van Care Effect zijn werkzaam binnen diverse aspecten in de gezondheidszorg. Zo richten wij ons binnen Care Effect op verschillende pijlers: Zorg ICT, HT/DBC advies en Bedrijfsvoering. Eén van de onderwerpen waar Zorg ICT zich op focust, is de ontwikkeling van het elektronisch patiëntendossier HiX. Zo houden wij ons onder andere bezig met het scholen van nieuwe medewerkers binnen HiX, begeleiden wij HiX implementaties en dragen wij zorg voor het beheer en de verdere ontwikkeling van verschillende systemen. Na een implementatie stopt het werk namelijk niet.
In dit blog zal onze collega Lotte van Selm haar opdracht binnen de Directie Informatie Technologie (DIT) van het UMC Utrecht toelichten, waarbij zij zich bezig hield met het functioneel beheer van HiX. Bent u benieuwd naar haar werkzaamheden en op welke manier ze hier van toegevoegde waarde is geweest? Ze vertelt het u graag!
‘’De afgelopen 8 maanden heb ik via Care Effect een opdracht gedaan binnen de Directie Informatie Technologie van het UMC Utrecht. Ik was onderdeel van het team HiX Kliniek, een scrum-team van 8 medewerkers die zich voornamelijk bezighouden met de modules CS Opname, CS OK, CS Medicatie, CS Steriel, CS Ziscon (autorisaties) en de binnenkomende wijzigingsverzoeken voor deze modules vanuit het ziekenhuis. Bij de beheerwerkzaamheden kan bijvoorbeeld worden gedacht aan het afhandelen van incidenten via Topdesk; continue afstemming tussen ICT en zorg door middel van telefonisch contact met eindgebruikers; het bijwerken en optimaliseren van werkinstructies en het doorvoeren van wijzingen binnen HiX.
De wijzigingsverzoeken betroffen onder andere aanpassingen binnen verpleegafdelingen en verpleegbedden; het afdelingsbezettingsoverzicht; onderhoud aan de OK-personeelstabel; Dagoverzicht OK en de inrichting van de module Ziscon (autorisaties). Met autorisaties bedoel ik hier de inrichting van onder andere nieuwe rollen en groepen, profielen en layouts en verschillende werkcontexten. De uitdagingen die hiermee gepaard gaan, vind ik onwijs interessant. Het is een soort puzzel die iedere keer weer gelegd moet worden. Dit zijn slechts een aantal voorbeelden van de diverse wijzigingsverzoeken die ik wekelijks oppakte. Door mij op deze manier te positioneren binnen het team heb ik echt mijn bijdrage kunnen leveren. Dit uitte zich ook in het feit dat ik deze opdracht succesvol heb kunnen afronden, iets waar ik trots op ben!
Zo schreef opdrachtgever Rina van Kraanen, productowner team HiX Kliniek (DIT, UMC Utrecht): ''Lotte is leergierig en proactief, ze deelt haar bevindingen en denkt ook mee in oplossingsrichtingen''. Het werkt uiteraard erg motiverend wanneer de opdrachtgever tevreden en enthousiast is over het afgeleverde werk.’’
Bovenstaand voorbeeld illustreert de bijdrage die onze consultants kunnen leveren in het beheer van uw elektronisch patiëntendossier. De combinatie van de opdrachten die onze consultants uitvoeren op het gebied van implementatie, beheer en ontwikkeling zorgt ervoor dat wij écht met u mee kunnen praten over het gebruik en de ontwikkeling van het elektronisch patiëntendossier.
Heeft u ook hulp nodig op het gebied van functioneel of applicatiebeheer van uw elektronische patiëntendossier? Wij gaan graag met u in gesprek! Neem vrijblijvend contact met ons op via 088 600 1100 of [email protected].